2025 №2 / Білім берудің игілігіне бағдарланған серіктестік: тірек мектептер желісін құру

Білім берудің игілігіне бағдарланған серіктестік: тірек мектептер желісін құру

Автор: Шәмшидинова Күләш Ноғатайқызы

DOI:  10.62670/2308-7668.2025.52.2.001

Дереккөз: 52 шығарылым, № 2, 15 маусым 2025 ж.

Басып шығарушы: "Педагогикалық шеберлік орталығы" ЖМ

Құжат түрі: Шолу мақаласы

Аннотация

Мақалада әртүрлі елдердегі мектепте білім алудың тең қолжетімділігін қамтамасыз етуге бағытталған білім беру саясатының ерекшеліктері қарастырылады. Қазақстандағы ауыл мектептерінің проблемаларына ерекше назар аударылады. Білім беру сапасына қатысты халықаралық зерттеулердің, оның ішінде ауыл оқушыларының қала оқушыларымен салыстырғанда дайындық деңгейінің төмен екендігін көрсеткен PISA-2022 зерттеуінің нәтижелері талданады. Мақалада цифрлық ресурстардың қолжетімділігін қамтамасыз ететін білім беру платформалары тарапынан мектептерге кешенді қолдау көрсетілуі де атап көрсетіледі. Сонымен қатар шағын жинақты мектептердегі мамандар тапшылығы және ауыл педагогтерінің кәсіби даму мүмкіндіктерінің шектеулілігі мәселесі көтеріледі. Автор “Тірек мектеп – магниттік мектеп” моделін білім беру процесін жетілдіру тәсілі ретінде қарастырады. Оқушылардың білім алу мүмкіндіктерін теңестіруге ықпал ететін жоба нәтижелері ұсынылады.
 

Түйін сөздер: шағын жинақталған мектептер, тірек мектептер, білім беру деңгейіндегі теңсіздік

 

Әдебиеттер

 
1. Kalaoja E., Pietarinen J. Small rural primary schools in Finland: A pedagogically valuable part of the school network // International Journal of Educational Research. 2009. Vol. 48. Issue 2. P. 109–116.
2. Scherbakova E. V. Teoriya i praktika obrazovaniya v sovremennom mire: materialy II Mezhdunar. nauch.konf. [Theory and Practice of Education in the Modern World: Materials from the II International Science Conference.] (Saint Petersburg, November, 2012). – Saint Petersburg.: Renome, 2012. – P. 107–109. [in Russian].
3. Marjolein D. Small School Size and Declining Student Populations in Primary Education. 2014. Part 2.
4. Eflova Z.B. Sel’skaya shkola Rossii na perekrestke sotsiokul’turnoi modernizatsii obrazovaniya // Pedagogika sel’skoi shkoly [Rural schools in Russia at the crossroads of socio-cultural modernisation in education // Pedagogy of rural schools]. – 2019. – № 1. – P. 24–45. [in Russian].
5. Toschenko Zh.T. Zhiznennyi mir i ego smysly // Sotsiologicheskiye issledovaniya [The lifeworld and its meanings // Sociological Research]. – 2016. – № 1. – P. 6–17. [in Russian].
6. Amirova L.A., Antoshkin V.N. Sovremennyie issledovaniya sotcial’nykh problem [Contemporary research on social issues]. – 2017. – № 9. – Т. 8. – P. 5–24. [in Russian].
7. Y. Xuejiao Kitaiskaya sel’skaya malokomplektnaya shkola i ee opyt razvitiya // Vestnik Moskovskogo universiteta [Chinese rural small-scale schools and their development experience // Moscow University Bulletin]. Ser. 20 / Pedagogical education. – 2018. – № 4. – P. 31–42. [in Russian].
8. Sorokin P.S., Matyunenko T.A., Popova T.A. Monitoring ekonomiki obrazovaniya. Natsional’nyi issledovatel’ski universitet “Vysshaya shkola ekonomiki” [Monitoring the economics of education. National Research University Higher School of Economics]. – 2020. – № 27. [in Russian].
9. Tsirul’nikov A.M. Sotsiokul’turnyi podkhod k razvitiyu obrazovaniya v sel’skikh territoriyakh // Pedagogika sel’skoi shkoly [A sociocultural approach to the development of education in
rural areas // Pedagogy of rural schools]. – 2022. – № 2 (12). – P. 5–32. [in Russian].
10. OECD (2023), PISA 2022 Results (Volume I): The State of Learning and Equity in Education, PISA, OECD Publishing, Paris, [Electronic resource]. – URL: https://doi.org/10.1787/53f23881-en.
11. Shamshidinova K.N., Zhangozin A.K. Mechanismy podderzhki sel’skikh shkol dlya povysheniya kachestva obrazovaniya. Metodicheskie rekomendatsii [Mechanisms for supporting rural schools to improve the quality of education. Methodological recommendations]. – Astana, 2024. [in Russian].