2024 №4 / ASPIRE қағидалары. Жалпыға ортақ хал-ахуал мен оқытуға қажет мектеп мәдениетін қалыптастыру
ASPIRE қағидалары. Жалпыға ортақ хал-ахуал мен оқытуға қажет мектеп мәдениетін қалыптастыру
Авторлары: Сью Роффи
DOI: 10.62670/2308-7668.2024.50.4.003
Дереккөз: 50 шығарылым, № 4, 05 қаңтар 2025 ж. ж.
Басып шығарушы: "Педагогикалық шеберлік орталығы" ЖМ
Құжат түрі: Шолу мақаласы
Аннотация
Білім беруде академиялық нәтижелерге басты назар аударылғанымен, күнделікті мектеп тәжірибесі әрбір оқушының хал-ахуалы мен оқуына терең әсер етеді. Бұл мақалада ASPIRE қағидалары: «Әрекет», «Қауіпсіздік», «Позитивтілік», «Инклюзивтілік», «Құрмет» және «Теңдік» қағидалары қысқаша сипатталған, бұл қағидалардың бірлігі мектепті оқушылардың ынтамен баратын, оқу процесіне белсенді қатысуға, өзін қуанышты
жағымды ортада сезінуге ынталандыратын оқу орнына айналдыруға көмектесетін мәдениетті қалыптастыруға ықпал етеді. Бұл мақалада әрбір қағиданың білім беру үшін қаншалықты маңызды екендігі қарастырылады және олардың оқушылардың хал-ахуалы мен оқуына қалай ықпал ететіні туралы дәлелдер мен мысалдар келтіріледі.
жағымды ортада сезінуге ынталандыратын оқу орнына айналдыруға көмектесетін мәдениетті қалыптастыруға ықпал етеді. Бұл мақалада әрбір қағиданың білім беру үшін қаншалықты маңызды екендігі қарастырылады және олардың оқушылардың хал-ахуалы мен оқуына қалай ықпал ететіні туралы дәлелдер мен мысалдар келтіріледі.
Түйін сөздер: ASPIRE қағидалары, менталды денсаулық, қатыстылық, ХХІ ғасырдағы білім беру
Әдебиеттер
1. Central Asian Bureau for Analytical Reporting (2021) Pandemic and Suicide Issues in Kazakhstan: Prevention Strategies.
2. Roffey, S. (2024) ASPIRE to Wellbeing and Learning for All in Secondary Settings. The principles
underpinning positive educstion. Routledge.
3. Ledertoug, M. M. & Paarup, N. (2021) Engaging education: The foundation for wellbeing and
academic achievement in Kern, M.L. & Wehmeyer, M. L. (eds) The Palgrave Handbook of Positive
Education. Palgrave Macmillan.
4. OECD. (2019). Future of Education and Skills 2030 A Conceptual Framework Student Agency for 2030.
5. Ryan, R.M. & Deci, E.L. (2000). Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being. American Psychologist, 55(1), 68–78.
6. Pink, D.H. (2011) Drive– the surprising truth about what motivates us. Penguin Books.
7. Hattie, J. (2008). Visible Learning: A synthesis of over 800 meta-analyses relating to achievement. Routledge.
8. Prilleltensky, I. & Prilleltensky, O. (2021) How People Matter: Why it Affects Health, Happiness, Love, Work and Society. Cambridge University Press.
9. Allen, K-A., Kern, M.L., Vella-Brodrick, D.A., Hattie, J. & Waters, L. (2018). What schools need to
know about fostering school belonging: A meta-Analysis. Educational Psychology Review, 30(1),
1–34.
10. Scott, G. (2003). Learning Principals - Leadership Capability & Learning. University of Technology, Sydney. Commissioned Research for NSW DET., March 2003.
11. Bryk, A. & Sneider, B. (2002). Trust in Schools. Russell Sage.
12. Quinlan, D. & Roffey, S. (2021). Positive Education with Disadvantaged Students. In M.L. Kern & M.L. Wehmeyer (Eds) The Palgrave Handbook of Positive Education. Springer.
2. Roffey, S. (2024) ASPIRE to Wellbeing and Learning for All in Secondary Settings. The principles
underpinning positive educstion. Routledge.
3. Ledertoug, M. M. & Paarup, N. (2021) Engaging education: The foundation for wellbeing and
academic achievement in Kern, M.L. & Wehmeyer, M. L. (eds) The Palgrave Handbook of Positive
Education. Palgrave Macmillan.
4. OECD. (2019). Future of Education and Skills 2030 A Conceptual Framework Student Agency for 2030.
5. Ryan, R.M. & Deci, E.L. (2000). Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being. American Psychologist, 55(1), 68–78.
6. Pink, D.H. (2011) Drive– the surprising truth about what motivates us. Penguin Books.
7. Hattie, J. (2008). Visible Learning: A synthesis of over 800 meta-analyses relating to achievement. Routledge.
8. Prilleltensky, I. & Prilleltensky, O. (2021) How People Matter: Why it Affects Health, Happiness, Love, Work and Society. Cambridge University Press.
9. Allen, K-A., Kern, M.L., Vella-Brodrick, D.A., Hattie, J. & Waters, L. (2018). What schools need to
know about fostering school belonging: A meta-Analysis. Educational Psychology Review, 30(1),
1–34.
10. Scott, G. (2003). Learning Principals - Leadership Capability & Learning. University of Technology, Sydney. Commissioned Research for NSW DET., March 2003.
11. Bryk, A. & Sneider, B. (2002). Trust in Schools. Russell Sage.
12. Quinlan, D. & Roffey, S. (2021). Positive Education with Disadvantaged Students. In M.L. Kern & M.L. Wehmeyer (Eds) The Palgrave Handbook of Positive Education. Springer.