2025 №2 / Қытайдың ауылдық аймақтарында мұғалімдердің зерттеу топтарын енгізу: қытайлық зерттеу тобының орта мектептегі тақырыптық зерттеуі
Қытайдың ауылдық аймақтарында мұғалімдердің зерттеу топтарын енгізу: қытайлық зерттеу тобының орта мектептегі тақырыптық зерттеуі
Автор: Хонг Лиу
DOI: 10.62670/2308-7668.2025.52.2.003
Дереккөз: 52 шығарылым, № 2, 15 маусым 2025 ж.
Басып шығарушы: "Педагогикалық шеберлік орталығы" ЖМ
Құжат түрі: Зерттеу мақаласы
Аннотация
Бұл зерттеуде Қытайдың батысындағы шағын жинақты ауыл мектебінде мұғалімдердің зерттеу топтарының (МЗТ) жүргізген зерттеулері қарастырылады. Зерттеу Моррис (1996) ұсынған оқу жоспары моделіне негізделген, бұл модель үш өлшем бойынша бейімделген: мақсаттар мен міндеттер, іс-әрекеттер мен тәжірибелер, сондай-ақ тиімділікті бағалау. Бұл сапалық кейс-зерттеу Қытайдағы МЗТ құрылымының, процестері мен нәтижелерінің қалыптасуына контекстік шектеулер қалай әсер ететінін талдайды.
Деректер 12 қатысушымен жүргізілген жартылай құрылымдалған сұхбаттар, 24 сағаттық бақылау және құжаттарды талдау негізінде үш ай бойы жинақталды. Зерттеу нәтижелері саясатта көзделген мақсаттар мен олардың жергілікті деңгейде іске асырылуы арасындағы алшақтықты көрсетеді: МЗТ ұлттық реформа мақсаттарына сәйкес келіп, ашық сабақтар, өзара бақылау, бірлескен жоспарлау, тәлімгерлік бағдарламалар және тақырыптық бастамалар сияқты әртүрлі қызмет түрлерін қамтығанымен, олардың тиімділігі жоғары жүктеме, формалды қатысу және сыртқы көрсеткішке бағдарланған бағалау тәжірибелері салдарынан төмендейді. Контекске бейімделген өзгерістер, мысалы, икемді кесте және аралас цифрлық платформалар шынайы кәсіби дамуды қамтамасыз етуде шешуші рөл атқарады.
Зерттеу орталықсыздандырылған автономияны, қатысуға ынталандыруды, инфрақұрылымдық инвестицияларды және әлеуетті арттыру семинарларын қамтитын саяси және практикалық ұсыныстармен қорытындыланды. Болашақ зерттеулер мен тәжірибелердің нәтижелері ауылдық мектептерге МЗТ енгізуде бейімделу принциптерін қадағалау қажеттілігін көрсетеді.
Деректер 12 қатысушымен жүргізілген жартылай құрылымдалған сұхбаттар, 24 сағаттық бақылау және құжаттарды талдау негізінде үш ай бойы жинақталды. Зерттеу нәтижелері саясатта көзделген мақсаттар мен олардың жергілікті деңгейде іске асырылуы арасындағы алшақтықты көрсетеді: МЗТ ұлттық реформа мақсаттарына сәйкес келіп, ашық сабақтар, өзара бақылау, бірлескен жоспарлау, тәлімгерлік бағдарламалар және тақырыптық бастамалар сияқты әртүрлі қызмет түрлерін қамтығанымен, олардың тиімділігі жоғары жүктеме, формалды қатысу және сыртқы көрсеткішке бағдарланған бағалау тәжірибелері салдарынан төмендейді. Контекске бейімделген өзгерістер, мысалы, икемді кесте және аралас цифрлық платформалар шынайы кәсіби дамуды қамтамасыз етуде шешуші рөл атқарады.
Зерттеу орталықсыздандырылған автономияны, қатысуға ынталандыруды, инфрақұрылымдық инвестицияларды және әлеуетті арттыру семинарларын қамтитын саяси және практикалық ұсыныстармен қорытындыланды. Болашақ зерттеулер мен тәжірибелердің нәтижелері ауылдық мектептерге МЗТ енгізуде бейімделу принциптерін қадағалау қажеттілігін көрсетеді.
Түйін сөздер: мұғалімдердің зерттеу топтары, ауылдағы білім беру, сапалық зерттеу, оқу бағдарламасының тұжырымдамалық моделі
Әдебиеттер
2. Paine, L. W., & Ma, L. (1993). Teachers working together: A dialogue on organizational and cultural perspectives of Chinese teachers. International Journal of Educational Research, 19(8), 671–682.
3. Chen, X. (2020). The evolution and reform of China’s teaching and research system. Beijing: Educational Science Press.
4. Ministry of Education (MoE). (2011). Notice on the implementation of the 360-hour in-service teacher training policy. Beijing: MoE.
5. Ministry of Education (MoE). (2010). Outline of China’s National Plan for Medium and Long-term Education Reform and Development (2010–2020). Beijing: MoE.
6. Zhao, Y., & Zhang, G. (2010). China’s education reform and the future of Chinese education. International Journal of Educational Reform, 19(1), 5–16.
7. Hairon, S., & Tan, C. (2017). Professional learning communities in Singapore and beyond: A baseline study. Asia Pacific Journal of Education, 37(4), 634–650.
8. Merriam, S. B. (2009). Qualitative research: A guide to design and implementation. Jossey-Bass.
9. Ragin, C. C. (1994). Constructing social research: The unity and diversity of method. Pine Forge Press.
10. DuFour, R., Eaker, R., & DuFour, R. (2008). Revisiting professional learning communities at work: New insights for improving schools. Solution Tree Press.
11. Fullan, M. (2006). Leading professional learning. The School Administrator, 63(10), 10–14.
12. Sargent, T., & Hannum, E. (2009). Doing more with less: Teacher professional learning communities in resource-constrained primary schools in rural China. Journal of Teacher Education, 60(3), 258–276.
13. Vescio, V., Ross, D., & Adams, A. (2008). A review of research on the impact of professional learning communities on teaching practice and student learning. Teaching and Teacher Education, 24(1), 80–91.
14. Black, P., & Wiliam, D. (1998). Assessment and classroom learning. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 5(1), 7–74.
15. Fullan, M. (2007). The new meaning of educational change (4th ed.). Teachers College Press.
16. Darling-Hammond, L., & McLaughlin, M. W. (1995). Policies that support professional development in an era of reform. Phi Delta Kappan, 76(8), 597–604.
17. Darling-Hammond, L., & Richardson, N. (2009). Teacher Learning: What matters? Educational Leadership, 66(5), 46–53.
18. Wang, H. (2015). Reform and reality: A case study of school-based teacher professional development in rural China. Chinese Education & Society, 48(6), 487–503.
19. Zhao, Y. (2015). World class learners: Educating creative and entrepreneurial students. Corwin Press.
20. Hattie, J., & Timperley, H. (2007). The power of feedback. Review of Educational Research, 77(1), 81–112.
21. Huang, Y., & Shimizu, H. (2016). Challenges to teacher professional learning and development in China: Teachers’ perspectives on the impact of reforms. Asia-Pacific Journal of Teacher Education, 44(4), 326–341.
22. Lewis, C. (2000). Lesson study: The core of Japanese professional development. Invited paper for the American Educational Research Association Meetings, New Orleans, LA.
23. Lomos, C., Hofman, R. H., & Bosker, R. J. (2011). Professional communities and student achievement –
A meta-analysis. School Effectiveness and School Improvement, 22(2), 121–148.
24. Marsh, C. J., & Willis, G. (2003). Curriculum: Alternative approaches, ongoing issues. Merrill Prentice Hall.
25. Paine, L. W. (1990). The teacher as virtuoso: A Chinese model for teaching. Teachers College Record, 92(1), 49–81.
26. Paine, L. W., & Fang, Y. (2006). Reform as hybrid model of teaching and teacher development in China. International Journal of Educational Research, 45(4–5), 279–289.
27. Tan, C. (2013). Learning from Shanghai: Lessons on achieving educational success. Springer Briefs in Education. Springer.
28. Wong, J. (2010a). Implementing school-based professional learning communities in Hong Kong secondary schools. Educational Research for Policy and Practice, 9(2), 97–111.