2024 №4 / Қазақстанда балалардың әл-ауқаты индексін зерттеудің жекелеген аспектілері

Қазақстанда балалардың әл-ауқаты индексін зерттеудің жекелеген аспектілері

Авторлары: Сатанов Арыстан Болатұлы, Әбішева Гүлнәр Әбдірахманқызы, Қадірова Фарида Мықтыбайқызы, Инербаева Қарлығаш Амантайқызы

DOI: 10.62670/2308-7668.2024.50.4.004

Дереккөз: 50 шығарылым, № 4, 05 қаңтар 2025 ж. ж.

Басып шығарушы: "Педагогикалық шеберлік орталығы" ЖМ

Құжат түрі: Зерттеу мақаласы

Аннотация

Балалар әл-ауқатының индексі Қазақстандағы балалардың жағдайын тұрақты және объективті негізде бақылап, көрсеткіштерге негізделген шешімдер қабылдауға мүмкіндік береді. Мақаланың зерттеу әдістемесі сандық және сапалық деректерді талдауға арналған пәнаралық тәсілге негізделіп, балалардың зияткерлік, эмоционалдық және физикалық әл-ауқатын бағалауға арналған. Зерттеудің мақсаты – Қазақстандағы балалардың зияткерлік, эмоционалдық және физикалық әл-ауқатының жай-күйін кешенді қарастыру. Балалардың әл-ауқатын қамтамасыз етуге қатысты практикалық ұсыныстар беріледі.
 

Түйін сөздер: балалардың әл-ауқатының индексі, балалардың өмір сапасы, Қазақстандағы балалардың жағдайы

 

Әдебиеттер

 
1. Ob utverzhdenii indeksa blagopoluchiya detei, Rasporyazhenie Premier-Ministra Respubliki Kazakhstan ot 1 fevralya 2022 goda № 21-r [On Approval of the Child Well-being Index, Order of the Prime Minister of the Republic of Kazakhstan dated 1 February 2022 № 21-r] // [Electronic resource]. – URL: https://adilet.zan.kz/kaz/docs/R2200000021 [in Russian].
2. Qazaqstan Respublikasyndagy balalardyn’ ael-auqatynyn indeksin zertteudi daiyndau shenberinde sotsiologiyalyq zertteu naetizheleri boiynsha Taldamalyq esep [Analytical
report on the results of sociological research in preparation for the Child Well-being Index study in the Republic of Kazakhstan] – Astana, 2024 [in Kazakh].
3. «Qazaqstan oqushylarynyn omir salty faktorlary, olardyn fizikalyq, psikhikalyq densaulygy men ael-auqaty»: Ulltyq esep [“Lifestyle factors of Kazakhstani students, their physical, mental health and well-being”: National Report] / Zh. А. Kalmakova, Sh. Z. Abdrakhmanova, А. А. Adaeva, T. I.
Slazhneva, S. А. Nazarova, K. А. Raisova, D. М. Shamgunova, N. А. Suleimanova // Astana – Almaty: National Center of Public Health Care of the Ministry of Health of the Republic of Kazakhstan, 2023. – 121 p. [in Kazakh].
4. Qazaqstandagy BUU Balalar qorynyn (UNICEF) 2023 zhyldyq esebi [Annual Report of the United Nations Children’s Fund (UNICEF) in Kazakhstan for 2023] December, 2023, 36 p. [in Kazakh].
5. QR OAM agymdagy muragaty [Current archive of the Ministry of Education of the Republic of Kazakhstan], 2023 [in Kazakh].
6. “Zhasandy intelektti damytudyn 2024–2029 zhyldarga arnalgan tuzhyrymdamasyn iske asyru zhospary” [“Implementation plan for the concept of artificial intelligence development for 2024–2029”] // [Electronic resource]. – URL: https://www.gov.kz/memleket/entities/mdai/documents/details/606493?lang=ru (Accessed:
21.07.2024) [in Kazakh].
7. Strasburger, V. C., Jordan, A. B., & Donnerstein, E. (2010). Health effects of media on children and adolescents. Pediatrics, 125(4), 756–767.
8. Lemish, D. (2007a). Children and television: A global perspective. Oxford: Blackwell.
9. Reeves, B., & Miller, M. M. (1978). Multidimensional measure of children’s identification with television characters. Journal of Broadcasting, 22(1), 71–86.
10. Signorielli, N. (1990). Children, television, and gender roles: Messages and impact. Journal of Adolescent Health Care, 11(1), 50–58.
11. Moore, K. A., Vendivere, S., Lippman, C. M., & Bloch, M. (2007). An index of the conditions of children: The ideal and a less than idea U.S. example. Social Indicators Research, 84, 291–331.
12. Greene, M. (1995). Releasing the imagination: Essays on education, the arts, and social change. San Francisco: Jossey-Bass Publishers.
13. Lyons, S. N. (2001). Make, make, make some music: Social group work with mothers and babies together. Social Work With Groups, 23(2), 37–54.
14. Biddle, S. J. H., & Asare, M. (2011). Physical activity and mental health in children and adolescents. A review of reviews. British Journal of Sports Medicine, 45, 886–895.
15. Fedewa, A. L., & Ahn, S. (2011). The effects of physical activity and physical fitness on children’s achievement and cognitive outcomes. Research Quarterly for Exercise and Sport, 82, 521–535.
16. Keely, T. H. J., & Fox, K. R. (2009). The impact of physical activity and fitness on academic achievement and cognitive performance. International Review of Sport and Exercise Psychology, 2, 198–214.
17. Trudeau, F., & Shepard, R. J. (2008). Physical education, school physical activity, school sports and academic performance. IJBNPA. [Electronic resource]. – URL:http://www.ijbnpa.org/content/5/1/10.
18. Grossman, J. B., & Bulle, M. J. (2006). Review of what youth programs do to increase the connectedness of youth with adults. Journal of Adolescent Health, 39, 788–799.
19. Balzhanova A. M. Volonterlik qyzmet arqyly zhastardyn belsendi azamattyq ustanymyn qalyptastyru [Formation of active youth civic position through volunteer activities]//Global Science and Innovations 2020. – 2020. – 358–360 pp. [in Kazakh].
20. Nefyodova N. V. Aeleumettik-quqyqtyq zhoba zhastardyn aeleumettik quzyrettiligin qalyptastyru retinde (Qazaqstan Respublikasynyn Pavlodar qalasynda sporttyq-oyin alandary men korttar quru mysalynda) [Nefyodova N. V. Social and legal project as formation of social competence of youth (on the example of creation of sports and playgrounds and courts in the city of Pavlodar of the Republic of Kazakhstan)] // Current problems of science and education. – 2015. – №. 1-1. – 840-840 p. [in Kazakh].
21. Zhanalina Sh. K. Qosymsha bilim beru zhuyesindegi aula klubynyn aeleumettik roli men zhumys printsipteri [Zhanalina Sh. K. (2018) Social role and principles of work of the domestic club in the system of additional education] // Veles. – 2018. – №. 5-2. – 71–75 p. [in Kazakh].
22. Dewey, 1938 Dewey, J. (1934/1989). Art as experience. Carbondale: Southern Illinois University Press.